STRÅLANDE SOMMARSIFFROR PÅ ABBA THE MUSEUM OCH POP HOUSE HOTEL!

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2015 16:10 CEST

SOMMAREN HAR BÖRJAT BRA FÖR MUSIKENS HUS UTE PÅ DJURGÅRDEN. ABBA THE MUSEUM & SWEDISH MUSIC HALL OF FAME NOTERAR ETT AV SINA ALL TIME HIGH GÄLLANDE BESÖKSSIFFROR OCH ÖKAR MED 10% JÄMFÖRT MED JULI 2014. POP HOUSE HOTEL, SOM LIGGER I SAMMA BYGGNAD SOM MUSEET, ÖKAR MED HELA 17% JÄMFÖRT MED FÖREGÅENDE ÅR.

’Vi är ödmjukt glada för dessa siffror, säger Pelle Lindberg, vd för husets ägarbolag Pop House Sweden. Och ett bevis på att vi tänkt rätt i vår satsning.’

Samtidigt får museet Certificate of Excellence från Tripadvisor där över 80% av de 1800 omdömena ger betyget utmärkt eller mycket bra.

’Ett sådant erkännande är nog det viktigaste av allt, att våra besökare är så nöjda med sin upplevelse. Vi är aldrig bättre än de senaste omdömen från våra gäster, säger Ingmarie Halling, museichef och curator för ABBA The Museum.

Pop House Hotel, med Björn Ulvaeus som en av delägarna, relanserades i april 2015 och är beläget i samma hus som ABBA The Museum och Swedish Music Hall of Fame. Hotellet är unikt tack vare den starka kopplingen till husets innehåll; utställningarna om den svenska popmusiken och om ABBA. I juli noterar hotellet en av sina rekordmånader och ökar med 17% jämfört med föregående år.

Kontakt Pop House Sweden
Catarina Falkenhav, Sales & Marketing Director
E: catarina@pophouse.se
M: 0733-60 31 17

Om POP HOUSE HOTEL
POP HOUSE HOTEL, är ett modernt hotell beläget på natursköna Djurgården, bara 10 minuter med spårvagn 7 från city och 10 minuter med Djurgårdsfärjan från Gamla Sta’n. Djurgården är Sveriges mest besökta turiststråk och huset är granne med Gröna Lund, Skansen, Cirkus, Liljevalchs och endast 5 minuters promenad från Vasamuseet och Junibacken. Hotellet, som är ritat av Johan Celsing, har 49 bekväma rum samt restaurang/bar/café, närheten till naturen och city ger gästen en skön upplevelse av Stockholms fantastiska kontraster. Några av rummen är inredda med musiktema, som ABBA Gold och Kristina från Duvemåla. Under sommaren satsar hotellet på en ny livescen: tisdag-lördag från kl 18.00 kan besökare och gäster njuta av livemusik ute på gården, framfört av både etablerade och nya artister.