Lägg en reflexkyckling i påskägget

Perfekt påskpresent och alternativ till godis. Att synas räddar liv - Det finns alltid mörka timmar på dygnet, oavsett årstid. Glimmisreflexerna räddar liv när det är mörkt och är dessutom fina accessoarer när det är ljust. Tillverkas i Sverige och är CE godkända.

Hela 40 procent av alla trafikolyckor där gående är inblandade inträffar när det är mörkt. Att bära reflex är att ge bilisten en chans att få syn på en. Om man har mörka kläder och går vid vägkanten syns man i bilens halvljus på 20 till 30 meters avstånd. Det är ynkligt jämfört med Glimmis reflexen som är synlig redan på 125 meters håll. En sträcka som kan vara skillnaden mellan liv och död. Inte ens stadstrafik är en säker miljö trots illuminerande gatlyktor och ljusskyltar. Det är där som de flesta olyckorna med gående sker.

Glimmisreflexer uppfyller normen för personreflexer (EN 13356) och är CE-godkända.

• glimmis
  • reflex
  • kyckling
  • påsk
  • påskägg

Popomax

Funktionella produkter med kreativ formgivning

Vi utvecklar vardagliga funktionella produkter och ger dem det där lilla extra. De kan vara befintliga produkter, som vi med kreativa och färgstarka mönster, får att bli åtråvärda och inte bara funktionella. Läs mer på www.popomax.com.

Våra produkter
Glimmis reflexer, Kortfodral Plånka, Reflexbroscher, Slapwrap, Resefodral, Passfodral, Pocketbokomslag, Kort för allt och alla, Reflexparaplyer, GoVäst™ - Modeväst med reflexer och designade mappar.

Kersti Kempe

Presskontakt Grundare och delägare Int’l Sales & Marketing, New Business 08-755 87 27 Popomax AB Glimmis - Gör det tufft att synas! The company story Popomax around the world

Ewa Romö

Presskontakt Grundare och delägare Produktion och utveckling. 08-755 87 27 Popomax AB Glimmis - Gör det tufft att synas!