Ideella organisationen Ung Cancer utsedd till Årets Kommunikatör

Pressmeddelande  •  2012-03-07 03:41 CET

På mindre än ett år, har Julia Mjörnstedt och Hanna Wekell inte bara startat upp den ideella organisationen Ung Cancer, utan dessutom har de lyckats sätta Ung Cancer på kartan med besked. För detta tilldelas organisationen av tidskriften Populär Kommunikation utmärkelsen Årets Kommunikatör.

Utmärkelsen Årets Kommunikatör delas ut till den eller dem som på ett traditionellt eller nytänkande sätt framgångsrikt under året nått ut med ett viktigt budskap. Utmärkelsen tilldelas en enskild person, grupp eller juridisk person i Sverige. Tidigare mottagare av utmärkelsen är författaren och miljödebattören Stefan Edman (2006), redaktionen för inspirationsmagasinet Unique Generation (2007), författaren och debattören Pär Ström (2008), Thérese Eriksson, föreningen Maskrosbarn (2009) samt författaren, musikern, poeten och inspiratören Navid Modiri (2010).

Motivering till utmärkelsen
Utmärkelsen Årets Kommunikatör 2011 tilldelas den ideella organisationen Ung Cancer för att de i hela Sverige på mycket kort tid har lyckats medvetandegöra Ung Cancers sak och angelägna arbete för unga vuxna cancerdrabbade. Med hjärtat som kompass, outtröttlig energi och viljekraft har de använt alla tänkbara kommunikationskanaler på ett synnerligen kreativt och effektivt sätt.

Tillkännagivande
Utmärkelsen tillkännages i årets första nummer av Populär Kommunikation (nr 1/12), som når prenumeranterna idag den 7 mars 2012.

Utförligare information
Hela intervjun med Ung Cancers ledning samt en del kringinformation finns i den pdf, som kan laddas ner nedan.

Pressbild
En högupplöst bild av mottagarna av utmärkelsen kan laddas ner nedan.

Ung Cancer

Björn Karlsson
Redaktör, Populär Kommunikation
Tfn 031-50 00 30
Mobil 070-593 11 09
Mejl bjorn@popkom.se

Populär Kommunikation är ett familjeägt utbildnings- och informationsföretag grundat 1966.
Vårt förlag ger ut kunskapsmagasinet Populär Kommunikation.
Kommunikationstävlingen Svenska Publishing-Priset har sedan starten 1990 arrangerats av oss. År 2012 övertogs huvudmannaskapet för tävlingen av AGI Aktuell Grafisk Information, varvid Populär Kommunikation blev medarrangör.

Tfn   070-593 11 09, Björn Karlsson, grundare, ägare, redaktör
Mejl   bjorn@popkom.se