​Bring kör fossilfritt i Malmö

Pressmeddelande   •   Jan 02, 2020 10:34 CET

Hemleveranser i Malmö med bilar som drivs med HVO100 eller el. FOTO: Bring

Från och med 1 januari körs alla Brings hemleveranser i Malmö med helt fossilfria bränslen – lika snabbt bara grönare.

Bring har under många år arbetat med olika åtgärder för att minska sin belastning på miljön. Bland annat genom att reducera bränsleförbrukning, äldre fordon byts fortlöpande ut mot nya mer moderna fordon med mindre klimatpåverkan, samlasta lätt och tungt gods använda mer lättrullande däck och utbilda våra chaufförer i sparsam körning.

− Även om listan kan göras lång, vill och kan vi inte luta oss tillbaka och nöja oss där. Vi kan och måste göra mer. En helt grön leveranskedja skapas först när vi är många som hjälps åt, säger Melker Camnerin

Posten Norge (som äger Bring) har satt ett tydligt och ambitiöst miljömål, år 2025 endast använda sig av förnybar energi i alla våra fordon och byggnader. Som ett led i denna satsning kör Bring från och med 1 januari 2020 hemleveranser från Malmöterminalen med bilar som drivs med HVO100 eller el.

− Med 100 procent fossilfritt bränsle gör vi inte bara leveranserna grönare utan bidrar tillsammans till en mer hållbar framtid, säger Camnerin.

Kontakt:

Melker Camnerin, Home Delivery  //  +46 739 40 60 90  //  melker.camnerin@bring.com

Kommentarer (0)

Kommentera