Nu servar vi även dina tryckluftsverktyg från andra leverantörer

2013-07-03 11:18

Powertools erbjudande till dig är marknadens mest prisvärda tryckluftsverktyg. De är inte de billigaste i inköp, men räknat över en livscykel, som kan vara i 20-30 år, blir det svårslaget för dig som kund. Dessutom är vår service en av de snabbaste och billigaste du kan få tag på och du kan därför räkna med ett långvarigt samarbete med oss. Vi rekommenderar normalt service på dina verktyg när de har gått en tid, efter 1000 timmars kontinuerlig drift kan vara lagom. Lamellerna i verktygen slits vid användning och behöver bytas för fortsatt optimal verkningsgrad. Ju renare och torrare luft, desto längre livslängd och intervall kan du ha mellan servicetillfällena. Vi reparerar sedan gärna dina verktyg om något gått sönder.
Powertools har ett imponerande reservdelslager till de sålda verktygen, allt för att öka tryggheten och tillgängligheten för dig som kund hos oss.

Nu utökar vi dessutom vår service till dig genom att vi även servar Atlas Copco-, Desoutter- och CP-verktyg. Dock begränsar vi oss till dina lamellverktyg. Turbinverktygen från de andra leverantörerna låter vi dem ta hand om själva.

• reparation
  • tryckluftsmaskiner
  • tryckluftsverktyg
  • underhåll

POWERTOOLS utvecklar, tillverkar och säljer hydraulik-, trycklufts- & segdragande verktyg samt gängsystem. Med vår hjälp får du ut mer av din verksamhet, stärker din konkurrenskraft och ökar din lönsamhet. I vårt företag har vi kombinerat erfarenhet med innovation. Vi har våra rötter i sextiotalet, siktet inställt på framtiden och en brinnande vilja att hjälpa dig och ditt företag.

Robert Lund

Presskontakt VD tryckluftsverktyg, högtryckshydraulik, gängarmar, segdragande verktyg 0171-663019