PP Pension lanserar nya mediesverige.se

PP Pension lanserade i dagarna en uppdaterad version av sajten Mediesverige.se, en nyttosajt för alla i mediebranschen, bestående av karriärtips, enkla guider och branschbloggar.

Arbetet att ta fram en matnyttig Frilansskola som kommer att publiceras lektionsvis en gång i veckan har även påbörjats. I Frilansskolan berörs bland annat ämnen som hur du som frilansjournalist startar egen firma, var du kan utbilda dig, vad du ska tänka på när du skriver texter och hur du säljer in ditt material. Texterna till Frilansskolan är skrivna av en grupp erfarna frilansjournalister för att säkerställa en så bra och pedagogisk översikt som möjligt av frilanslivet. Fler ”skolor” som rör andra delar av mediebranschen planeras även.

Utöver matnyttiga guider och tips består Mediesverige även av en bloggportal för och av branschfolk. Bloggarna skriver på teman som PR, sociala medier, journalistik och reklam. Mediesverige finns också på Twitter och på Facebook.

Mediesverige.se kommer att fortsätta att utvecklas under kommande månader, för att säkerställa ett så relevant innehåll som möjligt för PP Pensions kunder i mediebranschen.