PPS Consulting AB växer genom Samverkan!

PPS Consulting AB vässar kunderbjudandet inom operativt och strategiskt stöd för Partnering. Som ett led i att ytterligare kunna erbjuda kvalificerat stöd inom hållbar utveckling och strategisk Partnering knyter vi Fredrik Wahlqvist till vår verksamhet.
Fredrik kommer närmast från BBGRUPPEN, där han har varit affärsområdesansvarig för Projekt. Han är en erfaren modern ledare med fokus på strategiskt samarbete inom bygg- och fastighetsbranschen, och har med ett gott resultat utvecklat organisationer och dess verksamhet.
Tidigare har Fredrik varit Affärschef för NCC Construction i Värmland och Dalarna, Partneringledare för NCC i Sverige samt Projektchef hos Wästbygg i Göteborg.
”Vi är oerhört stolta och tacksamma över att kunna knyta till oss Fredrik, som med sin erfarenhet och positiva attityd till samarbete, kommer att utveckla vår inriktning mot samverkan ytterligare” säger Thomas Olsson, Partner på PPS Consulting.
Fredrik Wahlqvist kommer att i sin roll på PPS Consulting arbeta med att utveckla hållbara samverkansmodeller tillsammans med våra kunder och leverantörer.
”Samverkan och Partnering i olika former är det moderna sättet att driva Projekt. Jag vill ta nästa steg och bredda arbetssättet för byggherrar och underentreprenörer, där även mindre aktörer ges en möjlighet att konkurrera på samma villkor. I PPS Consulting anser jag att vi har helt rätt plattform för att stödja hela processen från ide till färdigställande.” säger Fredrik Wahlqvist.
Fredrik tillträder sin nya roll 1a januari 2020.

• Skåne

PPS Consulting tillhandahåller stöd inom projekt, inköp och samverkan till företag främst inom bygg och fastighetsbranschen. Tillsammans har vi över 75 års erfarenhet. Våra kunskaper och erfarenheter vill vi gärna dela med oss av i form av stöd till er organisation och era affärer. Tillsammans med vårt nätverk av strategiska partners har vi möjlighet att erbjuda dig och ert företag en skräddarsydd lösning beroende på ert unika behov för tillfället. Med företagets ledord, leverans, transparens och balans, i kombination med vår uppförandekod och vår gedigna erfarenhet, är det vår övertygelse att vi kan bidra till att utveckla er verksamhet i riktning mot lönsamma, utvecklande och hållbara affärer.