Ny VD för PQR Consult Sverige AB

Mikael Lidström kommer att tillträda posten som ny Koncernchef/VD för PQR Consult Sverige AB.
Han kommer närmast från Bravida där han sedan tre år innehaft befattningen Divisionschef Nord med ansvar för deras geografiskt största distrikt med verksamhet från Linköping till Kiruna, samt suttit med i koncernledningen.

Tidigare har han varit regionchef på Veidekke Region Bygg Stockholm. Mikael har förvärvat en god kännedom om branschen och har genom stort kunnande, starkt ledarskap och ett gediget kontaktnät genomfört många stora och välrenommerade projekt. Utöver detta har Mikael under de senaste åren suttit med i PQR International ABs styrelse och har därigenom en god inblick i PQR-koncernen. Mikaels förhoppning är att tillsammans med PQRs medarbetare fortsätta att utveckla personalen och affärerna så att vi blir det självklara valet för kunderna i våra utvalda segment, och är övertygad om att vi tillsammans kommer att expandera och förädla bolagets tjänster ytterligare.

Styrelseordförande Mikael Bisther kommenterar:
Vi har valt Mikael Lidström som ny VD då styrelsen har ett mycket stort förtroende för honom och vet att han har gedigen ledarskapserfarenhet och ett betydande kontaktnät inom vår bransch. Vi har jobbat ihop under många år och utfört ett flertal större och uppmärksammade projekt tillsammans, bland vilka kan nämnas Liljeholmens Centrum och Jericho Mannheimer Swartling.

PQR ska vara en aktör som deltar i och är ett alternativ för alla större projekt i hela landet. Jag och styrelsen är övertygade om att vi genom Mikael Lidström nu har anlitat ett av de starkaste namnen i branschen för att ta nästa steg och gemensamt utveckla bolaget vidare.

• Företagsinformation

• pqr