"On Graveyard Hill" - ny video med amerikanska kultbandet Pixies

Nyhet   •   Jul 18, 2019 09:00 CEST

Pixies

Det amerikanska alternativa rockbandet Pixies är tillbaka. Den 13 september släpper de sitt nya studioalbum "Beneath the Eyrie", producerad av ingen mindre än Grammy-nominerade Tom Dalgety (Ghost, Royal Blood, Pixies). I juni kom det första smakprovet av plattan i form av singeln "On Graveyard Hill" - och nu släpps videon!

SE VIDEON "ON GRAVEYARD HILL" HÄR

Pixies är även aktuella med podcasten "It's A Pixies Podcast". I tolv avsnitt får lyssnaren en unik inblick i inspelningen av bandets kommande album. Varje låt har sin egen episod och bandmedlemmarna bjuder på sina tankar och funderingar kring skapandeprocessen.

Under 2019 och 2020 ger sig Pixies ut på en lång världsturné. Den 30 september 2019 spelar de på Cirkus i Stockholm.

Pixies är:

Black Francis - sång/gitarr