Rockpoddenpriset delas ut på Södra Teatern 1 oktober 2019

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2019 15:52 CEST

1 oktober 2019 delas för första gången det nyinstiftade Rockpoddenpriset ut.

Rockpoddenpriset kommer årligen att delas i två kategorier.
Första kategorin: “ett band som visar att de har vilja och förmåga att ta ansvar för svensk rockmusiks framtid”. Vi vill med det priset både belysa och belöna ett rockband med förhoppning om att uppmärksamma den unika spets, och bredd, svenskt musikliv erbjuder, förklarar Henke Brannerydh, instiftare av Rockpoddenpriset.

Den andra kategorin, Rockpoddens Stora Trummispris, kommer - kanske inte helt otippat - delas ut till någon av alla fantastiska svenska trummisar som “under många år förgyllt våra liv både på scen och på platta”.

Rockpoddenpriset består av en ett antal spelningar under kommande året, en svinsnygg statyett samt en prissumma.

Priset delas ut i samarbete med Södra Teatern, Big Balls Production, Drougge Sound, State of Jerker, Skövde In Rock, TMW Sweden AB, Westside Music och Helst Kommunikation.

Prisutdelning sker på Södra Teatern, i den nyinvigda Groggen, den 1 oktober 2019 kl 19:00.

Clap Your Hands AB är en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.

Bolaget grundades 2019 av Johanna Boström Stone, Birgitta Haller, Malin Veronica och Mia Palmblad som tillsammans har över 100 års erfarenhet av musikbranschen.

Hos Clap Your Hands finns gedigen kunskap, engagemang och en förmåga att hitta, förädla och lyfta kulturell kompetens.