Baronessan Michelle Mone of Mayfair, OBE på unikt besök i Stockholm

Stockholm 15 September 2016 - Baronessan Michelle Mone of Mayfair, OBE är grundare av Ultimo Brands International, Storbritanniens ledande underklädesmärke. Michelle blev förärad med en OBE – Order of the British Empire, Brittiska Imperieordern – av Hennes Majestät Drottningen av England för sina insatser och bidrag till brittiskt näringsliv, och hon listas ofta som en av Storbritanniens främsta, kvinnliga entreprenörer.

Michelle växte upp i den östra delen av Glasgow med en far som blev rollstolsbunden när hon var i 15-årsåldern. Michelle tvingades hoppa av skolan, utan några som helst kvalifikationer, vilket bara drev på hennes entreprenörsanda. 1996 föddes idén till Ultimo. Det var på en middagsbjudning med dans där hon bar en obekväm, push-up BH som Michelle fick en uppenbarelse och insåg att underklädesbranschen skrek efter innovativa lösningar på exempelvis just en BH som kunde vara både bekväm, snygg och uppflyftande. I november samma år så skapade Michelle precis detta och lanserade därmed Ultimo på marknaden.

Michelles status som en av Storbritanniens ledande entreprenörer bekräftades då Prince Charles bjöd in henne som styrelsemedlem för sin fond och senare som ledamot i sitt Board of Main Council. Efter att i oktober 2005 ha talat på ett event inför dåvarande amerikanske presidenten Bill Clinton och Mikhail Gorbachev, så uppmuntrades hon att framföra sina inspirerande tal över hela världen, vilket gjort henne till en av Storbritanniens mest kända, internationella talare.

Genom åren så har Michelle expanderat från sitt ursprungliga Ultimo, med 15 patenterade uppfinningar och märken. Efter tre års intensivt forskande och utvecklande så utvidgade Michelle sin produktlinje och lanserade en rad med brun-utan-sol produkter för skönhetsindustrin, under namnet UTan.

2015 kom Michelles bok ”My Fight to the Top” och nådde första platsen på tre olika topplistor på Amazon.

Nick Vujicic (Australien) Baronessan Michelle Mone of Mayfair, OBE (Storbritannien) och Eric Edmeades (Sydafrika) är några av huvudattraktionerna på de späckade National Achievers Congress-dagarna, 29-30 september på Quality Hotel Friends Arena. Här delar de världskända inspirationstalarna sina unika och inspirerande historier med en publik på över 2 000 åhörare. Vujicic föddes utan vare sig armar eller ben. Han är numera lyckligt gift far till två söner och bjuder på sin otroliga historia som kommer att peppa alla att fortsätta drömma och övervinna livets hinder och utmaningar. Baronessan Michelle Mone of Mayfair, OBE är grundare av Ultimo Brands International, Storbritanniens ledande underklädesmärke. Michelle blev förärad med en OBE – Brittiska Imperieordern – av Hennes Majestät Drottningen av England för sina insatser och bidrag till brittiskt näringsliv, och hon listas ofta som en av Storbritanniens främsta, kvinnliga entreprenörer. Eric Edmeades föddes i Sydafrika och växte upp och utbildade sig i Kanada. Han var den förste heltidsanställde på RYZEX, ett teknikföretag ursprungligen beläget i Vancouver, Kanada. Eric spelade en avgörande roll i företagets tillväxt, från start-up till multinationellt imperium med över 100 anställda i fyra länder.

Anmälan och mer information

Gör Vujicic, Baronessan Michelle Mone of Mayfair, Eric Edmeades och en rad andra fascinerande talare sällskap på National Achievers Congress. Evenemanget äger rum på Quality Hotel Friends Arena den 29-30 september 2016. Anmälan till eventet är nu öppen och biljetter finns tillgängliga från 199 Euro på www.nacsweden.com. Mer info om evenemanget och andra talare finns också på samma adress.

Om The National Achievers Congress

Under de senaste 22 åren har Success Resources förändrat livet för 5 000 deltagare på varje NATIONAL ACHIEVERS CONGRESS i USA, Storbritannien, Kina, Tyskland, Australien, Indien, Filipinerna, Nederländerna, Sydafrika, Malaysia, Singapore och nu för första gången i Sverige.

Deltagare kommer från världens alla hörn för att träffa business-ikoner och världens bästa ledare, talare och coacher. Våra tidigare talare inkluderar: Sir Richard Branson, grundaren av Virgin Group; Tony Blair, fd premiärminsiter i Storbritannien; Bill Clinton, fd president i USA; Tony Robbins, världens främste framgångscoach; Donald Trump, miljardär och fastighetsmogul; och världskände inspiratören Nick Vujicic.

På detta otroliga 2-dagarsevent så kommer NATIONAL ACHIEVERS CONGRESS att ge dig tillfället att nå fantastiska resultat i ditt privatliv, affärer och finanser med NICK VUJICIC, BARNOESSAN MICHELLE MONE OF MAYFAIR, OBE och ERIC EDMEADES.