Praktikertjänst tar över Roslagshälsan i Norrtälje

Praktikertjänst AB blir ny ägare för Roslagshälsan i Norrtälje. Roslagshälsan kommer att ingå i Vårdval TioHundra. Verksamheten går över i Praktikertjänsts regi måndagen den 13 september, som en del av vården i TioHundra.

Roslagshälsan fortsätter i samma lokaler på Kaserngatan 1 i Norrtälje och nås på samma telefonnummer som tidigare.

– Roslagshälsan har många nöjda patienter och vår förhoppning är att om möjligt kunna ge en ännu bättre vård framöver. Vi hälsar både gamla och nya patienter välkomna, och hoppas på ett gott samarbete med TioHundranämnden, säger Lars Hellman, regionchef på Praktikertjänst.

– Vi välkomnar Praktikertjänst till Norrtälje kommun och ser fram emot ett framtida samarbete inom husläkarverksamheten, säger Karin Thalén, förvaltningschef TioHundraförvaltningen.

För ytterligare information:

Lars Hellman, regionchef Praktikertjänst,
tfn 08-789 40 42, mobil 070-789 40 24, e-post lars.hellman@ptj.se

Regioner

Praktikertjänst är Sveriges största koncern inom privat, entreprenörsdriven tandvård och hälso- och sjukvård där de 2 100 aktieägarna själva arbetar som verksamhetsansvariga på mottagningar över hela landet. Aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, sjuksköterskor, barnmorskor, socionomer, kiropraktorer och dietister. Inom koncernen finns ett femtontal mindre och medelstora dotterbolag. Omsättningen år 2009 var 8,3 miljarder kronor och antalet medarbetare var cirka 8 700. www.praktikertjanst.se