Pressinbjudan – jubileumsceremoni på vårdcentralen Kasernhöjden

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2016 09:33 CEST

För ett år sedan öppnade Praktikertjänst sin fjärde vårdcentral i Värmland, vårdcentralen Kasernhöjden. Den 26 oktober kl. 14:00 hålls en jubileumsceremoni där Fredrik Larsson, ordförande i landstingsstyrelsen, samt Göran Modin, primärvårdschef på Praktikertjänst, håller tal.

Datum: Onsdag 26 oktober

Tid: Öppet hus 13:30-18:00, jubileumsceremonin startar kl. 14:00

Plats: Vårdcentralen Kasernhöjden, Infanterigatan 35, Karlstad

Praktikertjänst driver sedan tidigare de populära vårdcentralerna Åttkanten, Svea och Töcksforspraktiken. Dessa tre vårdcentraler toppar SKLs nationella patientenkät i Värmland och det höga trycket på framför allt Åttkanten låg till grund för satsningen på den nya mottganingen Kasernhöjden.

För anmälan och ytterligare information, kontakta gärna:

Joanna Röckner Lindgren, projektledare marknad och kommunikation på Praktikertjänst, tel. 073-544 63 31, e-post: joanna.rockner.lindgren@ptj.se

Praktikertjänst är den största koncernen inom privat tandvård och hälso- och sjukvård i Sverige. Affärsmodellen är unik med 1 900 aktieägare som själva är verksamhetsansvariga på mottagningar runt om i landet. Aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder, arbetsterapeuter, socionomer, kiropraktorer och dietister. Omsättningen är cirka 10 miljarder kronor och antalet medarbetare cirka 9 269. Inom koncernen ingår även ett tjugotal dotterbolag som står för cirka 17 procent av omsättningen.

Bättre vård för bättre liv ▪ www.praktikertjanst.se