Välkommen på invigningen av Rehabpraktiken Dalsland

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2019 10:00 CEST

Den 30 april invigs Rehabpraktiken Dalsland vid Dalslands sjukhus i Bäckefors.

Den 30 april invigs Rehabpraktiken Dalsland vid Dalslands sjukhus i Bäckefors. Mottagningen öppnade den 1 mars och bemannas med fysioterapeut, arbetsterapeut och logoped samt vid behov ortoped och dietist.

Rehabpraktiken Dalsland drivs av Praktikertjänst Närsjukhus på uppdrag av Västra Götalandsregionen och invigs formellt den 30 april kl. 14.00 då Stig Bertilsson (M), kommunstyrelsens ordförande i Bengtsfors, klipper band och invigningstalar.

Mellan kl. 13.00 och 16.00 har verksamheten öppet hus och det finns möjlighet att pröva chi gong och medicinsk yoga samt få en visning av lokalerna och utrustningen.

- Vi har en bred vårdverksamhet och intresset för mottagningen har varit stort och det känns såklart väldigt roligt, säger Susanna Hillman, verksamhetschef vid Rehabpraktiken Dalsland.

Var: Rehabpraktiken Dalsland vid Dalslands sjukhus i Bäckefors

När: tisdagen den 30 april mellan kl. 13.00 och 16.00. Invigningstal kl. 14.00

För anmälan och ytterligare information, kontakta gärna

Susanna Hillman, logoped och verksamhetschef vid Rehabpraktiken Dalsland, e-post: susanna.hillman@ptj.se, tel: 010-1673717

Erik Magni, presschef, Praktikertjänst, tel: 0703- 26 50 98, e-post: erik.magni@ptj.se

Praktikertjänst finns inom vårdens alla områden. Vi är Sveriges största vårdkoncern och har funnits i snart 60 år. Våra 1 900 mottagningar ägs och drivs av oss som utför vården och leder arbetet i vardagen. Det gör att våra tandläkarmottagningar och vårdcentraler återkommande har högst patientnöjdhet enligt externa undersökningar. Omsättningen uppgår till cirka 10,5 miljarder kronor och antalet medarbetare till drygt 9 000. Inom koncernen ingår även ett tjugotal dotterbolag som står för cirka 17 procent av omsättningen. Läs mer på www.praktikertjanst.se.