Finansis lanserar ny jämförelsetjänst

Finansis nylanserar en ny jämförelsetjänst som hjälper både privatpersoner och företagare att jämföra lån och krediter.

Jämför lånets totala kostnad

Med Finansis är det enkelt att jämföra lånets totala kostnad inklusive samtliga avgifter. Två vanligt förekommande avgifter är en uppläggningsavgift och en månatlig aviseringsavgift. För lån med kortare återbetalningstider kan avgifterna stå för en stor andel av den totala lånekostnaden, vilket gör det extra viktigt att jämföra de fasta avgifterna för mindre privatlån och företagslån.

Kundbetyg från Trustpilot

Kundbetygen som presenteras i jämförelsetjänsten kommer från tredjepartstjänsten Trustpilot, vilket innebär att besökaren kan känna sig trygg över att kundbetyget återspeglar tidigare kunders upplevelser. För att undvika långivare med otydliga lånevillkor och en ohjälpsam kundtjänst rekommenderas långivare med minst fyra av fem stjärnor i Trustpilot-betyg.

Privatlån upp till 600 000 kronor

Med privatlån, så kallade lån utan säkerhet, har privatpersoner möjligheten att låna från 5 000 kronor upp till 600 000 kronor. Finansis jämför långivare som erbjuder privatlån med flexibla återbetalningstider mellan 1 - 15 år. Fördelen med privatlån är den relativt låga räntan som bestäms individuellt utifrån låntagarens ekonomiska förutsättningar. Privatlån kan användas för att finansiera konsumtion som exempelvis en ny bil eller en köksrenovering.

Företagslån upp till 5 miljoner kronor

Finansis jämför flera av Sveriges populäraste långivare inom företagslån. Lånebeloppen varierar från 10 000 kronor upp till 5 miljoner kr och återbetalningstiden från 1 månad upp till 36 månader. De flesta långivare erbjuder företagslån utan säkerhet, vilket innebär att företaget inte behöver pantsätta någon egendom för att få låna pengar. Däremot är personlig borgen ett vanligt krav för företagskrediter.

Lån med svag kreditvärdighet

Jämförelsetjänsten erbjuder ett flertal filtreringsfunktioner. Låntagaren kan exempelvis filtrera efter långivare som kan acceptera en svag kreditvärdighet på grund av tidigare betalningsanmärkningar. Ett vanligt krav är dock att ingen betalningsanmärkning får vara nyare än sex månader.

Bäst ränta genom en låneförmedlare

Allt fler konsumenter har insett fördelarna med att låna pengar genom en låneförmedlare. Låneförmedlaren kontaktar upp till cirka 20 - 35 långivare som får ge sitt bästa erbjudande till låntagaren som ansöker om lån. Denna konkurrensutsättning gör det enkelt för konsumenter att hitta det billigaste lånet med endast en registrerad kreditupplysning. Finansis jämför flera av Sveriges ledande låneförmedlare som förmedlar både privatlån och företagslån.

Finansis.se