Framia listar inredningstrenderna 2020

Framia listar inredningstrenderna 2020

Under 2020 är det medveten konsumtion som gäller. Framias senaste trendspaning visar att omsorg och omhändertagande är centrala inredningstrender under 2020. Trenden säger att vi inte kommer vilja konsumera prylar på samma sätt som tidigare, istället satsar vi på ett fåtal unika och personliga inredningskomponenter i hemmet.

2020 kommer bli det år då miljömedvetandet kommer integreras med vårt sätt att se på inredning och detta kommer dominera inredningstrenderna under året.

De senaste åren har många inredningstrender fokuserat på kvantitet. Bland annat har vi under åren sett trender som t.ex. tavelväggar med många tavlor snarare än få. I år investerar vi hellre i färre men bättre saker i vår inredning som kan leva många liv. I år fokuserar vi på produkter som gör vardagen enklare och som gör oss gladare och mer harmoniska. Vi ser mer utav smart förvaring, återvunna material och organiska former. Vi har gärna naturbilder, målade motiv och svart/vita porträtt på väggarna när det kommer till konst.

• -När det kommer till tavelramar får det gärna vara klassiska träramar och metallramar i svart, vitt, guld och silver. Vi blandar gärna också modernt nytt och gammalt vintage när det kommer till print, posters och dyrbar konst. Att blanda vintage med nytt ger ditt hem en unik och personlig prägel samtidigt som det är mer ekonomiskt och sparar på vår miljö, säger Darko Lazarevic, VD på Framia.

Nu kan du kan hitta tavelramar och ramar hos Framia.se

2013 lanserades webbshopen framia.se. Framia är ett nytt modernt koncept som erbjuder ramar, inramningsservice, print och tryck. Som en av Sveriges största aktörer av ramar håller de just nu på att etablera sig på den svenska marknaden. Genom en bra kombination av varumärken, kvalitet och service som är under ständig utveckling fortsätter företaget att expandera. Ramar och posters är kärnan för Framia samtidigt som de lägger stort fokus på framtiden, trender och hemmet.