Freal.se lanserar ny bostadstjänst på svenska marknaden

Freal.se lanserar ny bostadstjänst på svenska marknaden

Vi svenskar gillar att flytta och genomsnittssvensken flyttar i snitt 10 gånger under sin livstid enligt statistik från Statistikmyndigheten SCB. Den nya bostadtjänsten Freal.se som tidigare i år lanserades på svenska marknaden vill nu med sin nya tjänst röra om på bostadsmarknaden. Genom tjänsten hoppas nykomlingen underlätta för folk att hitta relevanta hyresgäster/hyresvärdar som är anpassade efter deras behov.

Freal.se lanserades vid starten av 2020 och vill med tjänsten göra det enklare när det kommer till att byta bostäder och hitta hyresvärdar. Användare kan genom sajten både recensera hyresvärdar och hyresgäster vilket leder till en större trygghet och transparens. Med den nya tjänsten vill nykomlingen ge folk en möjlighet till kostnadsfria tjänster på den redan tuffa bostadsuthyrnings- och bostadsbytarmarknaden i Sverige.

Freal.se är därmed den första bostadssajten i Sverige som låter användare både läsa och publicera bostadsannonser helt kostnadsfritt utan att de behöver skapa ett konto. Användares profiler är synliga för alla som denne tar kontakt med vilket gör det smidigt att hitta en relevant hyresgäst/hyresvärd som är anpassad efter dennes behov. Tack vare att användare kan använda en speciellt utvecklad filterfunktion så har de också goda möjligheter för att hitta drömbostaden som passar deras behov.

Freal.se spår goda framtidsutsikter för branschen då svenskarna inte visar någon tendens på att flytta mindre. Faktum är att det skedde drygt 1,5 miljoner flyttar i Sverige under 2019. Detta är en stadig ökning jämfört med år 2000 som visar att antalet flyttar inom landet var nästan 1,2 miljoner.

De som flyttar mest är unga vuxna och under förra året var det vanligast att flytta bland 19–35 åringar. Drygt var fjärde person födda mellan åren 1984 och 2000 flyttade någon gång under 2019.

Om Freal.se

Freal.se hjälper användare att matcha deras önskemål och bostäder med bostadsbytare och visar aktuella bytesförslag från hela landet.