Kompar växer på svenska marknaden – erbjuder finansiering till företag

Kompar växer på svenska marknaden – erbjuder finansiering till företag

Fintech-bolaget Kompar har skapat en kostnadsfri tjänst där företagare har möjlighet att på ett effektivt sätt jämföra finansiering från olika banker och långivare. Företag kan i snitt spara upp till 48 000 kronor via Kompar.

Sedan 2018 har Kompars värde på ansökningar för företagslån växt hela 10 gånger. Små och medelstora företag har nämligen ett behov av extern finansiering och detta är något som ökar ständigt inom många olika branscher. Kompar har framgångsrikt lyckats med att fylla behovet genom att möjliggöra för egenföretagare att effektivt kunna jämföra företagslån.

Kompars sammanställning för 2019 visar att kunder i snitt kan spara 48 000 kr genom finansiering genom att använda sig av Kompar. Kompar startades av en grupp entreprenörer med lång erfarenheter inom både företagande och finansiering. Detta har varit en avgörande faktor till deras stora framgång på den svenska marknaden.

• -En annan framgångsfaktor för oss varit att ständigt ha ett fokus på våra kunder, att skaffa oss en förståelse för deras behov och att anpassa vårt erbjudande därefter.Vi planerar att expandera på andra marknader inom EU, så att små och mellanstora företag får den finansiering de behöver, säger grundaren Philip Kornmann, Co-founder på Kompar.

Idag är det inte ovanligt att företag betalar alldeles för mycket för ett företagslån och tvingas acceptera oförmånliga villkor på grund av tidsbrist för att finna den bästa finansieringen. Därför har Kompar designat en unik lösning där företagare kan komma i kontakt med en partner och samtidigt få erbjudanden från flera långivare.

Om KomparKompar är en del av138an Group AB. Kompar grundades med målsättningen att hjälpa både små och medelstora bolag att växa genom att möjliggöra att de får tillgång till det kapital de behöver på ett effektivt och smidigt sätt.

Presskontakt:

Namn: Philip Kornmann