I Dalarna är det Vasaloppsfest, då öppnar Preem vätskekontroller!

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2010 11:30 CET

För att fira årets Vasaloppsvecka, som i år har rekordmånga deltagare, bemannar Preem sina obemannade stationer i Dalarna. Den 6 mars, dagen före starten i Vasaloppet, finns personal på plats vid fem obemannade stationer i Dalarna.

- Eftersom många är ute på vägarna under Vasaloppshelgen vill vi gärna passa på att träffa våra kunder, säger Marie Bark, chef för Marknadskommunikation på Preem AB.

De 250 första kunderna på varje station bjuds på en påse full med blåbärssoppa, smoothie, mineralvatten och snacks.

Stationerna som blir bemannade för en dag är Falun, Mora, Rättvik, Malung och Borlänge. Vi finns på plats mellan kl. 11 och 17 lördagen den 6 mars.

PREEM AB (publ) är Sveriges största drivmedelsföretag och svarar för 80 procent av den svenska raffinaderikapaciteten och 30 procent av den nordiska. Totalt är raffinaderikapaciteten över 18 miljoner kubikmeter råolja vid våra två helägda raffinaderier vilket gör Preem till Nordens största raffinör. Preemraff Lysekil och Preemraff Göteborg är två moderna och högeffektiva raffinaderier som ligger i framkant när det gäller framställning av miljöanpassade petroleumprodukter. Över 2/3 av vår produktion exporteras till ett värde av drygt 55 miljarder kronor. Det gör oss till ett av landets större exportföretag. Preem har ett rikstäckande servicenät med 470 Preemstationer och 215 TruckStops/tankställen för tung trafik. Preem AB har drygt 1300 anställda varav 900 arbetar vid raffinaderierna. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi ca 3400 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. Preems omsättning var 95,8 miljarder kronor under 2008. Mer information finns på vår webbsida www.preem.se.

Kommentarer (0)