Lena Berger Efthimiadis och Theofilos Efthimiadis i Fruängen får Pressbyråns pris för Årets köpman

I helgen utsågs vinnarna av Årets köpmän 2015 inom Pressbyrån under Reitan Conveniences årliga riksmöte som tog plats i Globen. Lena Berger Efthimiadis och Theofilos Efthimiadis som driver Pressbyrån i Fruängens tunnelbana får utmärkelsen för sina omfattande insatser i butiken under året. Juryn beskriver Pressbyrån Fruängen som en butik som strålar.

Årets köpman som går till den köpman inom företaget som framgångsrikt och målmedvetet drivit sin butik i enhet med Pressbyråns koncept. Vinnarna Lena Berger Efthimiadis och Theofilos Efthimiadis tar hem priset med motiveringen att alltid möta sina kunder med ett leende i butiken, för att de driver en butik där kunden alltid är högsta chefen och som har haft 100 procent positivt utfall på samtliga kundmätningar under året.

Det känns helt otroligt roligt det här, vi driver verkligen vår butik med glädje och leenden. Därför är det verkligen extra trevligt bli bekräftade för det arbete vi har lagt ner, säger Lena Berger Efthimiadis och Theofilos Efthimiadis, Pressbyrån Fruängen.

Butiken har drivits sedan 2005 av Lena Berger Efthimiadis och Theofilos Efthimiadis och har under det senaste året ökat omsättningen med 15 procent som enligt Reitan Convenience beror på fullt fokus, en fantastisk laganda och en butik som helt enkelt strålar tack vare sina ägare.

Vi är och ska vara ett värdebaserat företag och prisutdelningen är en del av det. Vi vill lyfta och bekräfta våra köpmän. Lena Berger Efthimiadis och Theofilos Efthimiadis visar på en imponerande drivkraft och är ett strålande exempel. Det här är ett sätt att visa att vi ser deras hårda arbete och att de är förebilder inom företaget, säger Magnus Carlsson, VD för Reitan Convenience Sverige.

Priset delas ut under Reitan Convenience Riksmöte som i år hölls på Globen med sammanlagt tusen köpmän på plats. Priset baseras på olika mätpunkter inom ledarskap, kvalitet, försäljning och lönsamhet och går till en butik som uppfyllt dessa punkter mest. Mätningen sker över hela året och man undersöker fokus och kvalitet kontinuerligt.

För mer information, kontakta gärna:

Lennart Schultz, Pressbyrån, lennart.schultz@reitanconvenience.se, 08-587 490 00

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med runt 310 butiker och med en varuomsättning på 2,8 miljarder kronor år 2014. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som tex färdbevis, presentkort, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise.