Pressbyrån gör det igen!

Pressbyrån ger sig åter ut på sommarturné med sin mobila butik för att följa upp förra årets succé. Butiken kommer att stanna till på fem olika evenemang för att finnas på plats där det händer. Förutom Pressbyråsortimentet erbjuds kunderna att lämna glada sommarhälsningar på Facebook.

-  Sommaren 2009 blev en succé för Pressbyråns sommarturné och därför har vi valt att även i år söka upp alla våra fantastiska kunder på plats, och vara till hands där de befinner sig under sommarmånaderna. Vår förhoppning med turnén är att vara ännu mer tillgängliga, sprida mer glädje och träffa fler kunder, säger Mariette Kristenson, Marknadschef Pressbyrån.

Förra året kunde man följa den mobila turnén på Facebook och Twitter. Nytt för i år är att Pressbyrån kommer ha liveinspelning kopplat till butiken där alla besökare får möjlighet att sprida glada sommarhälsningar som läggs upp på Facebook. Sommarhälsningarna kommer att finnas på www.pressbyransommar.se för alla att ta del av. Den bästa sommarhälsningen, som väljs ut av Pressbyråns sommarteam, kommer att belönas med ett presentkort på iTunes.

Första stoppet för den mobila butiken blir Sweden Rock i Sölvesborg, och turnén avslutas i slutet av sommaren med ett besök på andra sidan musikkartan, nämligen Reggae Festival i Uppsala. Pressbyrån kommer under hela resan erbjuda en butik full med kaffe, frukt, dryck, godis, tidningar, tjänster och inte minst kanelbullar i massor.

Pressbyråns resa genom Sverige 2010;
Sweden Rock, Sölvesborg, 9–12 juni
Apelviken, Varberg, 7–11 juli
Swedish Open, Båstad, 12–18 juli
Storsjöyran, Östersund, 29 juli – 1 augusti
Reggae Festival, Uppsala, 5–7 augusti

Kom gärna förbi och hälsa på oss i sommar. Om du inte har möjlighet till det hälsar vi dig hjärtligt välkommen till någon av våra 327 butiker runt om i landet. Glöm inte att ta del av sommarglädjen på www.pressbyransommar.se.

Trevlig Sommar!

För mer information, kontakta:
Mariette Kristenson, Marknadschef Pressbyrån
Mobil: 0704- 54 31 41
e-mail: mariette.kristenson@reitanservicehandel.se

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med över 320 butiker och med en varuomsättning på 2,3 miljarder kronor år 2008. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som t.ex. färdbevis, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Servicehandel Sverige AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, besök: www.pressbyran.se