Pressbyrån nyetablerar i Stockholm City.

Pressbyrån nyetablerar i Stockholm City.

Denna vecka öppnar två nya Pressbyråbutiker i Stockholms city.

Pressbyrån fortsätter att satsa stort på attraktiva lägen i storstadsregionerna då detta är strategisk viktigt i och med den fortsatta urbaniseringen. Under 2014 utvecklades ett helt nytt butikskoncept som ska bära traditionen av den moderna skandinaviska servicehandeln vidare.

Målet för 2015 är 10 nyetableringar med det nya butikskonceptet och vi letar alltid efter lägen där flest människor är i rörelse.– säger Isak Wondimu Bygg&etableringsdirektör på Reitan Convenience som är franchisegivare till Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige.

Dom två helt nya butikerna i Stockholm finns på Hamngatan 11 vid Norrmalmstorg samt Slussplan 1-3, Gamla Stan. Här välkomnas kunden av våra köpmän Maria Sundbaum på Hamngatan samt Christina Kokkalis i Gamla stan.

För mer information kontakta:

Ann-Christine Winkvist Eriksson, Regionchef

Tel/Mail 0706024645  ann-christine.eriksson@rc-se.se

Isak Wondimu, Bygg -och Etableringsdirektör / Head of property

Tel/Mail 08-587 491 00 isak.wondimu@reitanconvenience.se

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med runt 315 butiker och med en varuomsättning på 2,5 miljarder kronor år 2013. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som tex färdbevis, presentkort, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, besök: www.pressbyran.se