Add Health Media AB

1,6 miljonerklubben i samarbete med DOKTORN.COM – ett steg i att lyfta fram kvinnans hälsa

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 13:21 CET

DOKTORN.COM kan genom sin unika ställning inom kommunikation som rör medicin, hälsa och välbefinnande ge 1,6 miljonerklubben möjlighet att nå ut till många fler med sitt behjärtansvärda budskap. 1,6 miljonerklubben å sin sida har möjlighet att ge sina medlemmar en direkt länk till kunskap inom just hälsoområdet. Tillsammans kompletterar DOKTORN.COM och 1,6 miljonerklubben varandra och förhoppningen är att verkligen sätta kvinnans hälsa på dagordning i väntrum, på sjukhus, i beslutsfattande grupper och ända upp i regeringen.

”Att kunna samarbeta med en sån eldsjäl som Alexandra Charles är en unik möjlighet att bredda sig och utveckla vår filosofi som är att vara så heltäckande inom hälsokommunikation som vi bara kan. Den unika expertis och kunskap som 1,6 miljonerklubben besitter ger oss insikt i hur vi kan förbättra inte bara vårt eget arbete utan även andras arbete inom hälsa, medicin och välbefinnande”, säger Johan Bloom, vd för DOKTORN.COM

Genom att använda de kommunikationskanaler som DOKTORN.COM har får 1,6 miljonerklubben nya möjligheter att uppmärksamma medlemmar såväl som icke-medlemmar på sitt arbete, kommunicera kunskap om verksamheten samt ingå samarbeten inom olika temaområden. Samarbetet kommer i ett grundläggande skede bestå av distribution av kunskapsbroschyrer, informationsfilm samt webbrelaterat material.

Johan Bloom, vd DOKTORN.COM Erlandsson & Bloom AB
j.bloom@doktorn.com

Alexandra Charles, grundare och ordförande 1,6 miljonerklubben & 2,6 miljonerklubben
alexandra@1.6miljonerklubben.com