O2 Produktion

1 juli invigs WCM Consulting AB

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 16:39 CEST

Vad kommer företaget att göra?

- Affärsidén är att hjälpa företag med strategier och stöd för en effektivare produktion. Med en bra strategi och ett helhetstänk är det ofta möjligt att fördubbla produktiviteten och jag vill hjälpa företagen att nå sin fulla potential.

Vad har du för bakgrund?

- Jag bär med mig kunskap från flera branscher. Förutom sex år som konsult inom lean och TPM har jag även varit produktionschef inom gruvbranschen och nu senast teknisk chef inom medicinteknik.

Vad har du för kunskap inom lean och produktionsutveckling?

- Jag har arbetat med lean under mer än 15 år. Under min tid som teknisk chef på Phadia förbättrades produktiviteten med 283% och Phadia är därför finalist i svenska leanpriset som delas ut i höst. Jag har även byggt en hemsida om lean och TPM som har 1600 dagliga besökare och finns översatt på fyra olika språk. Hemsidan erbjuder artiklar, kalkylatorer och utvärderingsverktyg. Som konsult har jag arbetat med företag som Scania, LKAB och Pfizer

Varför gör WCM Consulting speciella?

-  Jag skulle säga kombinationen av en god förmåga till strategiskt tänkande och ett jordnära synsätt. Fokus kommer att ligga på produktivitetsfrågor med en helhetssyn på vilka åtgärder som kommer att förslås. Här innefattas metoder från Lean Production, Total Productive Maintenance och Six Sigma i kombination med investeringsstrategier och IT-lösningar.

Var håller företaget till?

Kontoret kommer att finnas i Vaxholm. Tjänsterna kommer att erbjudas i hela Sverige.

För mer info kontakta

Oskar Olofsson, WCM Consulting AB, Tel 0732-611607