Out of Bounds Sweden AB

10 år och miljoner golfbollar senare

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2017 12:09 CEST

Webbutiken Out-of-Bounds.se lanserades den 7 juli 2007. Nu firar företaget 10 år. Bolaget Out of Bounds Sweden AB som 2016 omsatte 14 miljoner kronor växer med ca 30% årligen. Företaget har idag mellan 5-10% av Sveriges golfare som kunder och kontrakt med ett 100-tal golfklubbar för dykning i deras vattenhinder.

Vi är så oerhört glada över åren som gått tillsammans med duktiga medarbetare och härliga kunder. Bara i år återvinner vi ca 2 miljoner golfbollar till svenska golfare! Tack till alla som är med och hjälper oss att fortsätta vårt arbete med att leverera riktigt prisvärda bollar! - säger Alexander Edsmyr, en av grundarna och styrelseordförande i Out of Bounds.

Under helgen bjuds det på tårta i lagergolfhopen i Mölndal och på lördagskvällen har företaget en jubileumsfest med de 15 medarbetarna i Vallda, Kungsbacka, där verksamheten startade för 10 år sedan.

Out-of-Bounds.se grundades i Kungsbacka sommaren 2007 och den har alltjämt utvecklats till en populär e-handelsplats för den medvetne golfaren som tänker på miljön och plånboken utan att göra avkall på kvalité.

Bolaget har ca 15 medarbetare och medverkar gärna på olika tillställningar där juniorer och välgörande ändamål gynnas.

Out of Bounds skriver kontrakt med golfklubbar om dykning i deras vattenhinder, där varje upplockad golfboll ger intäkt åt klubben. Ett välkommet tillskott för många golfklubbar.