Drivhuset Sverige

10 års jubileum för Drivhuset24 i Malmö

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2015 09:24 CET

Nu har anmälan till Drivhuset24 släppts för 10:de gången i rad och anmälningarna börjar komma in. ”Drivhuset24 är en spännande lärandeprocess med nya möten, kreativa lösningar och en massa inspiration”, säger Jenny Sandberg, projektledare Drivhuset Malmö.

Drivhuset24 är en tävling för studenter från Malmö Högskola, Lunds Universitet och SLU Alnarp. Under 24 timmar har teamen i uppgift att lösa verkliga problemställningar från företag och organisationer i näringslivet. Därefter får teamen presentera sin lösning för en jury som beslutar vem som vinner en resa till New York.

”Tävlingen uppskattas av många, därför har det nu nått sitt tionde år. Det är nya spännande idéer på problemställningarna som företagen/organisationerna själva aldrig har tänkt på. Studenterna får dessutom chansen att bemöta ett verkligt problem med ett team som de inte är vana att jobba med.”, säger Jenny Sandberg, projektledare Drivhuset Malmö

Drivhuset24 är nu öppen för anmälan och tävlingen går av stapeln den 10-11 mars 2016 på Malmö Högskola Orkanen Biblioteket. ”Självklart kryper tröttheten fram under dygnets sena timmar, förra året gick det år 54 kg frukt och 23,5 kg godis”, säger Jenny Sandberg projektledare Drivhuset Malmö

Anmälan görs på www.drivhuset.se/malmo´

Kontakt:

Jenny Sandberg

jenny.sandberg@drivhuset.se

Fakta Drivhuset

Drivhuset är en plattform för dig som vill utveckla entreprenöriellt driv. Genom personlig evolution och affärsutveckling vill vi få fler att skapa nytt av sina idéer. Drivhuset arbetar högskolenära över hela landet. Resultatet är livskraftiga företag som är redo för framtiden. Läs mer på drivhuset.se