Pyramid Communication

10 nya kunder till Pyramid

Pressmeddelande  •  2010-05-17 08:27 CEST

Pyramid utsågs nyligen för fjärde året i rad till Sveriges högst rankade byrå inom business-to-business i kundundersökningen Årets Byrå, och dessutom till Årets Byrå i Sverige 2009. Utmärkelsen har gått hand i hand med att byrån under inledningen av 2010 har fått tio nya kunder.

Samarbeten har inletts med:

• Cardo, för koncerngemensam kommunikationsutveckling
  • Green Landscaping, Sveriges ledande företag inom skötsel och anläggning av utemiljö
  • Flextrus, ledande inom flexibla extruderade material för förpackningsindustrin
  • Heatex, ledande inom luftvärmeväxlare för fastigheter och industri
  • Nexam Chemical, utvecklar unika tvärbindare för polymerindustrin
  • Nibe Brasvärme och varumärket Contura
  • Näringslivsdagarna i Helsingborg
  • Scalado, världsledande inom bildhantering för bl a mobiltelefoner
  • Stockholm Open, ärorik tennisturnering
  • The More Hotel, nytt fräscht hotellkoncept i Malmö

– 2009 blev Pyramids bästa år på 2000-talet och vi ökade våra intäkter med närmare 40% trots den konjunkturen som drabbat branschen hårt. Vi upplever en stark efterfrågan på kvalificerade tjänster inom varumärkesutveckling och strategisk marknads-kommunikation, kommenterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Förutom ovanstående nya samarbeten förväntar jag mig att kunna offentliggöra ytterligare några större nya kunder inom kort. Trots konjunkturen har vi relativt lätt att attrahera nya kunder. Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå och vi har positionerat oss som den självklara partnern för större exporterande företag.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien. Större kunder är bland andra ABS, Atlas Copco, Bluetooth SIG, Bring, Crawford, EuroMaint, JBT FoodTech, Nibe Brasvärme, Ruukki, Rymdbolaget, SAS Cargo och Tetra Pak.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid fyra år i rad rankats som Sveriges bästa byrå  inom business-to-business. 2009 utsågs Pyramid också till Årets Byrå i Sverige.

Pyramid har 31 anställda och finns i Helsingborg.

Läs mer om Pyramid på: www.pyramid.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom