igelberg Luleå AB

10 nya modeller av ringar har precis landat i butiken.

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2013 18:12 CEST

Tungsten är den hårdaste metallen som används inom smyckestillverkning. Ämnet har hög tålighet mot repor och håller sin glans livet ut med rätt skötsel. På senare tid har det blivit kallat för "mannens nya guld"  och är populärt då egenskaperna glans, reptålighet och pris är dess främsta egenskaper. Skötsel är inte heller några konstigheter, undvik kemikalier i spabad, simbassänger, after shave och rengöringsmedel. Undvik att sova med smycket, använd bara mild tvål och vatten och torka ordentligt så är en normal användning inga problem.

Vad gäller keramik så tänker nog de flesta på krukor och fat men nog har du väl hört talas om att de flesta bilar med en för hög prislapp har keramiska bromsar? Säkerligen har du även hört talas om keramiska knivar? De håller för hög temperatur, har låg vikt och är oerhört tåliga och slitstarka. Keramik finns även inom smyckestillverkning, ringar, armband osv. med moderata priser och väldigt snygga modeller. Främsta fördelarna är reptåligheten men även vikt och pris är fördelar.

Vill man ha tyngd och lite mer råhet i sina smycken så är tungsten att föredra medan keramik talar för lätthet och kanske lite mer elegans men oavsett vilken typ av material du föredrar av dessa två så är båda oerhört reptåliga och prisvärda.

Det finns även ringar som kombinerar dessa två material på ett snyggt och spännande sätt.

Kom ihåg att även om dessa material är starka och tåliga så kan de fortfarande gå sönder! Var rädd om dina smycken.

Kolla in dessa nya ringar på www.igelberg.se/store

www.igelberg.se - Smycken för Män