Mecenat

10% studentrabatt i alla Intersports butiker

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2014 13:33 CET

Intersport har Sveriges i särklass bredaste butiksnät med drygt 150 butiker och oerhört duktiga medarbetare som brinner för sport och idrott. Nu kan alla med Mecenatkort handla med 10% studentrabatt.

-Det känns otroligt spännande att efter en test i mindre skala med bra utfall, kunna presentera en rikstäckande studentrabatt hos Intersport. Att studenterna kan gå in till den lokala Intersport-butiken och känna och prova tror jag är viktigt när man köper utrustning oavsett vilken sport eller träning man ska utöva, säger Matilda Wåglund Account Manager på Mecenat.

-Studenter är inte bara en viktig målgrupp för Intersport idag, utan även för att bygga varumärket på lång sikt. Efter en lyckad testperiod i regionerna Väst och Syd kommer vi att fortsätta samarbetet med Mecenat i hela kedjan, säger Marie Haglund, ansvarig för Club Intersport.

Kontakt:
Tomas Hansson, informationsansvarig Mecenat AB
Tel: 031-701 30 64, tomas.hansson@mecenat.se

www.mecenat.se/intersport

Om Mecenat
Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2013/2014 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola. Mecenatkortet bevisar att du studerar och berättigar till tusentals rabatter över hela Sverige. I januari 2013 lanserades Mecenat studentrabatter i Danmark. Mecenat har högsta kreditvärdighet, AAA, i Soliditets kreditvärdering.