Kombispel AB

10 vinnare fick dela på 11,5 miljoner vid jackpottdragning på Pite Havsbad

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 08:26 CEST

Birgith Norlander Rosth från Östersund blev Kombilotteriets jackpottvinnare när dragningen avgjordes i Piteå under helgen. Totalt fick 10 vinnare dela på hela 11,5 miljoner.

Det blev en rafflande tillställning i Piteå under lördagseftermiddagen. Kraftigt regn gjorde att jackpottdragningen som var planerad att äga rum vid stranden på Pite Havsbad istället fick ske inne på hotellet. Väl där bjöds publiken på stor dramatik när det skulle avgöras vem av de tio vinnarna som skulle få snurra på jackpotthjulet. Dessutom bjöds det på fartfylld underhållning av Linda Rapp och Ronny Eriksson.

Efter en spännande tillställning stod det till slut klart att det var Birgith Norlander Rosth från Östersund som skulle få gå upp och snurra på hjulet. När jackpotthjulet till slut stannade på 2,5 miljoner kronor var Birgith mållös. På frågan vad hon ska göra med alla pengarna tvekade hon länge.

- Tidigare har jag alltid drömt om en husbil, men det är nog för sent. Men en ny ”vanlig” bil, det kan jag kanske unna mig nu!

Varje kvartal lottar Kombilotteriet ut tolv miljonvinster. En av vinnarna får också snurra på Kombilotteriets jackpotthjul, med chans att vinna Jackpotten som i Piteå var 4 miljoner. Dessa festliga tillställningar anordnas runt om i landet under ledning av Linda Rapp, känd från radio och tv.

Eva Henriksson, Affärsområdeschef Kombilotteriet

E-post: eva.henriksson@kombispel.se

Om Kombilotteriet
Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger dig störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se