Marknadsbolaget

100 dagar kvar till årets målfest!

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 03:49 CEST

I morgon tisdag är det 100 dagar kvar till Handbolls-VM för herrar i Sverige. Linköping-Norrköping, tillsammans med övriga spelorter, står beredda att genomföra det bästa världsmästerskapet någonsin.

VM-staden Linköping-Norrköping storsatsar på att göra Handbolls-VM 2011 till en målfest, en folkfest och en oförglömlig upplevelse för handbollsfans runt om i regionen - och resten av världen. Nu tar vi ett gemensamt avstamp tillsammans med den lokala handbollsorganisationen!

Välkommen till en pressträff för att höra mer om satsningarna!
Tid: 5 oktober, kl. 10.00
Plats: Draken i Cloetta Center

På plats för att berätta mer om evenemanget finns Johan Rustan, vd för Arenabolaget i Linköping, Stefan Papangelis, vd för Upplev Norrköping, Anders Gummesson, pressansvarig vid VMorganisationens lokala organisationskommitté, Elin Brozén, vd för Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen. Dessutom medverkar handbollsprofilen Matilda Boson som nyligen återvänt till Linköping efter proffsspel i Danmark.

Mer information och kontakt:
Anders Gummesson, Handboll 2011, 072-232 04 99
Sara Barthelson Riismark, Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen, 0705-26 41 58

Fjärde Storstadsregionen utgörs av tillväxtmotorerna Linköping och Norrköping samt ett stort antal attraktiva omkringliggande orter av olika storlek och karaktär. Vi är nära en halv miljon människor som bor i regionen med det bästa läget i Sverige. Med attraktiva jobb, boendemiljöer med närhet till land och hav, affärsidéer och forskning i världsklass konkurrerar vi framgångsrikt om etableringar, investeringar och kompetens.