Ekofrukt i Norden AB

100% ekologisk superjuice Acai

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 14:14 CET

Nu lanserar Ekofrukt sin första 100 % ekologiska super juice tillverkad under KRAV certifikat. Acai Juice är en växande marknad i Sverige och Ekofrukt är först ute med en 100 % ekologisk Acai juice.

"Vi är stolta att leda vågen för naturliga råvaror och ett hälsosammare leverne", säger bolagets ordförande Jan-Eric Nyman. "Andra importörer av Acai produkter har lite eller ingen kunskap om vad de egentligen säljer till sina konsumenter och detta är ett vanligt fenomen inom livsmedelsbranschen", fortsätter Jan-Eric.

"Målsättningen vi har är att bli ledande inom den Europeiska super juice marknaden inom 5 år genom att förse våra konsumenter med spårbara och ekologiska produkter som är i den mest naturliga formen som finns. Kroppen tar alltid upp flytande föda bäst varför vi väljer att producera super juicer. Näringsämnen, vitaminer, mineraler och fettsyror som finns naturligt i vår Acai juice assimileras mycket bättre i kroppen när den är i sin naturliga form", avslutar Jan-Eric.

Ekofrukt i Norden AB är ledande inom utvecklingen av super juicer och stoltserar även med att vara en god informations kanal till sina konsumenter genom en väl informativ hemsida www.ekofrukt.nu