Möbelvärlden AB

100 kr till välgörenhet och 100 kr i rabatt när du handlar möbler

Pressmeddelande  •  2012-06-13 17:42 CEST

Idag är det är många som intresserar sig för och engagerar sig i sociala frågor och välgörenhet. Att skänka pengar till välgörenhet i samband med att man handlar är inget nytt. Men att göra det i samband med att man e-handlar är nytt. Vi vill ta detta ett steg längre säger Camilla Stark, VD på Möbelvärlden.se. För varje kund som handlar för minst 1500 kr, ger vi 200 kr. 100 är rabatt på köpet och 100 kr får kunden ge till den välgörenhetsorganisation de brinner för. De allra flesta e-handlare och butiker erbjuder kampanjer med bra priser för att locka kunder. Här får kunden rabatt men halva rabatten får de ge till välgörenhet. Om alla kunder skulle använda dessa kampanjer istället för vanliga rabattkampanjer så skulle vi kunna samla in oanade summor till välgörande ändamål. Kunden får ett bättre pris och kan hjälpa till att göra världen lite bättre, säger Camilla. Alla vinner!

Detta är första gången en liknande kampanj utförs och vi hoppas så klart att många möbelkunder vill vara med och samla in pengar. Vårt första mål är att komma upp i 300 000 kr tillsammans med Desmo. Det är tillsammans med Desmo som denna kampanj är möjlig fortsätter Camilla. Desmo, är en elektronisk insamlingsbössa som är integrerad i Möbelvärlden.se. Det är en kostnadsfri insamlingskanal för en mängd olika ideella organisationer, alltifrån Cancerfonden, Rädda Barnen, Unicef till Djurens Rätt och Greenpeace. Alla organisationer som är anslutna till Desmo har ett 90-konto* vilket verifierar att organisationen har godkänts och kontrollerats av Svensk Insamlingskontroll.

- Vi tycker att det är jättekul att Möbelvärlden väljer att satsa på sociala frågor och vi välkomnar dem som partner säger Martin Berntsson, VD på Desmo. På senare tid har vi sett att allt fler företag fått upp ögonen för att arbeta med socialt ansvar och att många börjar inser att det också är en konkurrensfördel fortsätter Martin.

Om Möbelvärlden.se
Möbelvärlden.se säljer möbler, inredning och belysning på nätet sedan 2006. Vår affärsidé bygger på att sälja möbler och accessoarer av hög kvalitet till både privatpersoner och företag. Vår målsättning är att skapa en tillgänglig och händelserik e-butik, där kunden känner sig trygg med köpet och där alla hittar något de gillar. Idag är Möbelvärlden.se en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning på internet.

Om Desmo:
Desmo förenar ideella organisationers, företags och privatpersoners gemensamma vilja att förbättra världen. Genom Desmo skapas möjligheten att ge en gåva i samband med internethandel. Vår affärsidé bygger på att 100% av det skänkta beloppet ska förmedlas till vald organisation. Läs mer på www.desmo.org.

KONTAKT:
Camilla Stark, Möbelvärlden.se
camilla.stark@mobelvarlden.se
Telefon: 0709219769
www.mobelvarlden.se

Martin Berntsson, Desmo
martin@desmo.org
www.desmo.org

Möbelvärlden.se säljer märkesmöbler och inredningsdetaljer på nätet sedan 2006 och är idag en av de ledande möbelbutikerna på nätet.  Möbelvärlden.se säljer möbler och inredningsdetaljer från både välkända varumärken och nya och okända. Fokus är att ge kunderna det bästa inom möbler och design och vi brinner för att kunderna ska kunna köpa riktigt bra produkter från bra tillverkare till bra priser.Kunderna finns främst i Sverige men börjar sprida sig till övriga nordiska länder.  www.mobelvarlden.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom