IS-Event

100 tomtar intar Malmö söndag 20 december

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2015 16:48 CET

På söndag 20 december är det åter dags för Tomtelöpningen i Malmö. 10.30 går starten vid Hylliekroken och 100 tomtar springer 18 km i tomtekläder genom citytunnels stationer, på gågatorna, genom Triangeln och Emporia för att avsluta löpningen genom Limhamn. I stadionområdet, efter drygt halva sträckan, kommer det finnas en vätskestation där det bjuds på pepparkakor och julmust.

Malmö Löparförening har kallat till detta event via Facebook och fler än 60 tomtar är anmälda, och ytterligare 100 funderar. Ingen tidtagning, ingen anmälningsavgift och vi väntar in alla längs vägen. Hela sträckan är ca 18 km, men vill man springa kortare eller längre kan man hoppa av eller på var man vill, på kartan står ungefärliga passertider. Man kan även åka kollektivt mellan olika stationer om man vill vila.

Vill man inte springa får man gärna titta och bjuda på pepparkakor när vi springer förbi!

Mer info www.malmolopare.se/tomte - här finns länk till film från förra året och mer info.

Kartan med passertider finns på: www.malmolopare.se/tomte/tomtelopning_2015.pdf

Fritt foto: www.malmolopare.se/tomte/tomtelopning.jpg <Foto: Saga Sjöberg>

Malmö Löparförening är en av de nyare friidrottsklubbarna i Malmö. Vi anordnar löpträning, resor och springer lopp tillsammans. www.malmolopare.se

Anders Sjöberg - 0705-757317