Boplats Göteborg

102 nyproducerade hyresrätter på Boplats Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 12:08 CEST

Nu finns så många som 102 nyproducerade hyresrätter att söka på Boplats Göteborg. Lägenheterna ligger i Gårda, Kålltorp och Lundby.

- Det är väldigt ovanligt att det finns så många nyproducerade lägenheter samtidigt, säger Sophie Persson, utredningssekreterare på Boplats Göteborg.

Tre projekt i tre populära områden
Det är tre olika fastighetsägare som står bakom nybyggnationen. Den stora kommunala aktören Bostads AB Poseidon bygger nytt i Gårda, en av Sveriges största privata fastighetsägare Stena Fastigheter bygger nytt i Kålltorp, samt den relativt nya privata aktören i Göteborg, Botrygg Bygg AB bygger sina miljöprisade bostäder i Lundby.

För ytterligare information:
Shahbaz Khan, informatör, Boplats Göteborg. Tel. 031 – 100 254, 0733 18 53 03
Boplats Göteborg är en marknadsplats för bostäder i Göteborg. Boplats Göteborg ägs av Göteborgs Stad, de kommunala bostadsbolagen Bostads AB Poseidon, Göteborgs Stads Bostadsaktiebolag (Bostadsbolaget) och Familjebostäder i Göteborg AB samt de privata fastighetsägarna genom Fastighetsägarna Göteborg Första Regionen. Boplats Göteborg förmedlar inga lägenheter, det görs alltid av bostadsbolagen själva. För mer information besök www.boplats.se. Boplats Göteborg, Rosenlundsplatsen 1, 411 20 Göteborg.