one to one ab

121.nu i samarbete med Yahoo

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 15:51 CET

121.nu har sedan 2007 haft ett samarbete med sökjätten Yahoo. Samarbetet har bland annat inneburit att 121.nu genom ett anpassat partnerskap fått del av Yahoos sökindex. Nu fördjupas samarbetet ytterligare vilket innebär att Yahoo:s företagskunder får möjligheten att exponeras via sökordsbanners.

Yahoo är idag världens mest besökta hemsida och en av de fem populärast sökmotorer med över 490 miljoner unika besökare och erbjuder även en rad andra tjänster som tex mejl. Sponsored Search ger Yahoo! Search Marketing annonsörer ett precist och effektivt sätt att få kontakt med kunder som letar efter deras produkter och tjänster.

I samband med vår nya annonseringstjänst sökordsbanners, får nu även Yahoos företagskunder en möjlighet till att synas direkt bland sökresultaten. Fördelen med sökordsannonering är att den hjälper företaget att nå resultat snabbare och med relevant trafik som ökar klickfrekvensen.

-  Vår nya produkt sökordsbanners blir en av våra mest attraktiva lösningar för våra kunder. Som en av Sveriges mest trafikerade B2B tjänster tror vi att detta är ett steg i rätt riktning i att öka nyttan för våra annonsörer, säger Jonathan Isacsson, vd för 121.nu.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonathan Isacsson, VD
one to one ab
Tel: 036-3320101
Mobil: 0767-000 121
E-post: jonathan@121.nu
Webb: www.121.nu

121.nu är en av de ledande företagssöktjänsterna på den svenska marknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Egenutvecklad sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 60 anställda, med huvudkontor i Jönköping.