one to one ab

121.nu samarbetar med Drömmarnas Barn

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 10:40 CET

121.nu går in som samarbetspartner för Drömmarnas Barn, som har som huvudmål att samla in 100 000 kronor till barnhem i Polen. Initiativtagare är tre företagsamma tjejer från Jensens gymnasium i Jönköping.

121.nu utvecklar samarbetet med olika välgörenhetsorganisationer och i dagarna påbörjat ett samarbete med Drömmarnas Barn vars huvudmål är att samla in pengar till barnhem i Polen. Idén kommer från de tre inititaivtagarna Christina Wictoran, Lovisa Sjöbring och Lina Ambjörnson.

- Grundinställningen de tre grundarna för Drömmarnas Barn har är att en välgörenhetsorganisation ska tjäna så lite pengar som möjligt. Helst inget alls. Allt överskott går oavkortat till ändamålet, som i detta fall är att stoppa den misär många barn lever i. Uppgiften är överväldigande men att vilja lösa den och faktiskt göra något åt det, som tjejerna gör här, är värt uppbackning. Vi är bara glada att få vara med, säger Aaron Isacsson, vice vd på 121.nu.

- Detta blir startskottet för Drömmarnas Barn. Vår vision sträcker sig längre än att bara genomföra detta året. Visionen är en organisation som fler ska ansluta sig till och vilja jobba i. Genom denna sponsorinsats från 121.nu kan vi ta steget fullt ut och genomföra vårt huvudmål vilket är att förbättra förhållandena för barnhemsbarn i Polen, avslutar Lina Ambjörnson, marknadsansvarig på Drömmarnas Barn i Jönköping.

Om 121.nu
121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 80 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Om Drömmarnas Barn
Drömmarnas Barn är en välgörenhetsorganisation inriktad på att förbättra förhållandena för barn boendes på barnhem i Polen.100% av alla intäkter går oavkortat till ändamålet. Insamling av pengar sker i form av anordnande av en välgörenhetsgala, modevisningar, dans- och musikuppträdanden tillsammans med annan underhållning.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonathan Isacsson, VD
one to one ab