one to one ab

121.nu sponsrar TV4 Sport rikssändningar från Superettan 2010

Pressmeddelande  •  2010-04-16 11:04 CEST

TV4 Sport visar ca 60 matcher från Superettan som nu är hetare än någonsin. Några av lagen vi kommer följa är Hammarby, Norrköping, Assyriska, Örgryte och Jönköpings Södra. TV4 Sport hårdbevakar med 2 matcher per omgång.

Superettan har tittarrekord som toppar över 200 000 tittare och kvalet till Allsvenskan sågs av över 500 000 tittare hösten 2009. Idag är 121.nu också huvudsponsor till favorittippade Assyriska och storsponsor till J-södra. I år är Superettan, som funnits sedan 2000, vassare än någonsin. Nykomlingar från Allsvenskan, klassiska lag från division 1 och kända tränarprofiler, som Henrik Larsson och AIKs tidigare tränare Rikard Norling. Årets 16 klubbar har totalt gjort 310 säsonger i Allsvenskan. Tillsammans har de tagit 29 SM-guld. Örgryte toppar med 12 (plus tre seriesegrar), Norrköping 12, Öster 4 och Hammarby 1.

Säsongsstart: April – Oktober
Antal exponeringar per program ca 6
Sammanlagt exponeringar ca 360

Om 121.nu
121.nu är ett av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 60 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonathan Isacsson, informationsansvarig 121.nu
Tel: 036-3320101