123on

123on rekryterar Per Hägerö som Chief Technology Officer

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 11:48 CEST

123on's grundare och VD, Mikael Jansson samt Per Hägerö Chief Technology Officer

123on sätter en ny global standard för att maximera fan engagement. Med en unik kombination av mobil video och ny teknik kommer de lyfta upplevelsen samt intäktsmöjligheten till en ny nivå för såväl partners som fans.

”Marknadschefer globalt ökar fokus och taktik på marknadsföring i realtid för att öka närvaron och kommunicera med sin målgrupp vid rätt plats och rätt tid. Per kommer in med en unik blandning erfarenhet av strategi och ledning inom teknik och marknadsföring. Med sin bakgrund i att bygga arbetslag i världsklass som levererar produkter och tjänster i teknikens framkant är jag exalterad över vad vi kommer att uppnå tillsammans på 123on”, säger Mikael Jansson, grundare och VD på 123on.

Per Hägerö kommenterar: ”Jag är entusiastisk över att ansluta mig till 123on som CTO och forma ett tekniskt team som kommer att bygga den framtida plattformen för Fan Engagement och möjligheten att driva utvecklingen av plattformen framåt. När jag träffade Mikael första gången blev jag väldigt överväldigad av vad han visade mig, både från ett tekniskt och marknadsperspektiv. Det kändes som att detta var en sådan sak jag bara måste vara en del av. Jag kunde se att det vi kommer att erbjuda stämmer överens med vad marknaden behöver och att 123on har en unik position att ta en ledande ställning inom detta område, något som också min egen undersökning i mitt nätverk har bekräftat.”

Hägerö med mer än 20 års erfarenhet från IT-branschen kommer från en roll som Chief Technology Officer på neXus Group, ett ledande företag inom Identity och Access Management, där han började 2010. Dessförinnan var Hägerö Chief Technology Officer och Chief Marketing Officer på Portwise, ett företag inom samma bransch. Hägerö har också haft ledande befattningar inom Icon Medialab och WM-data.