MedieMakeriet

13 nya ambassadörer i Västerbotten

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 19:13 CET

Satsningen på ambassadörer för kvinnors företagande fortsätter och utökas.

Nu har de 400 erfarna ambassadörerna fått sällskap av 480 nya inspirationskällor.

Tillväxtverket, som är nationell koordinator för satsningen, har utsett 880 gamla och nya ambassadörer för kvinnors företagande i Sverige.

Ambassadörerna, som åtar sig att göra fyra uppdrag under ett år, ska inspirera kvinnor att se företagande som ett möjligt karriärsval.

I Västerbotten återfinns numera 28 ambassadörer.

Det innebär att de rutinerade deltagarna, som till exempel Skellefteföretagarna Annica Bray (Kubera Produktion) och Anna From-Lindqvist (Euniq´em), har fått sällskap av 13 nya ansikten.

De nya ambassadörerna är Anett Staaf (Nolabackens Städ), Lillemor Rådahl (Rådal Försäljning KB), Marie Lundgren (Coachyou), Eva Eriksson (Ordriket), Julija Kaljevic Edström (C Network AB), Elenor Jakobsson (Lappland Allservice AB), Siv Forssén (September Enterprising), Anna Brunned (Annapreneur AB), Anna Strandgren (Vision2002AB), Anna-Sofia Giese (Känsla - ditt välbefinnande), Helena Lundgren (Helia Consulting AB), Ulrika Eriksson (Qlip4you AB) och Martina Gustavsson (Umebo Mäklartjänst).