Nordnet Sverige

15 000 samtal och 1 000 affärer redan under de första månaderna

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2003 09:28 CEST

Röstigenkänningstjänsten VoiceTrade för aktieinformation och handel i realtid har blivit en succé. Redan efter de första månaderna tar VoiceTrade emot fler samtal än Nordnets mäklarbord eller kundtjänst.

Som kund hos Internetmäklaren Nordnet kan man ringa VoiceTrade på tel 08- 506 34 100 och få en mängd olika typer av aktiekursinformation, depåinformation samt lägga order och handla, allt i realtid genom att prata med Nordnets handelssystem. Nordnets tjänster har med VoiceTrade effektivt blivit tillgängliga dygnet runt även utan en dator. VoiceTrade lanserades i början av Juni.

"Intresset och användandet av VoiceTrade har överträffat våra förväntningar. Att alltid, oavsett var man befinner sig, ha snabb tillgänglighet till börsen är uppenbarligen t.o.m. mer eftersökt än vad vi själva trodde," säger Jessica Gertun, marknadschef på Nordnet.

Inte längre begränsad till datorn för att få lågt courtage - VoiceTrade ersätter den gamla mäklaren Den nya tekniken innebär kraftigt förbättrad service och tillgänglighet. Med VoiceTrade har Nordnet rivit ytterligare en mur hos de traditionella aktiemäklarna och fondkommissio-närerna. Nu är man som privatperson inte längre begränsade av att behöva handla via en dator för att få ett lågt courtage utan kan använda vilken telefon som helst för att göra aktieaffärer till ett lågt courtage. Aktieaffärer via telefon är annars normalt väsentligt dyrare än om man gör det vi Internet.

"Vi är ändå överraskade hur snabbt kunderna tagit till sig möjligheten att också göra aktieaffärer genom VoiceTrade. Vi är den enda mäklarfirman som erbjuder aktiehandel via röstigenkänning vilket gör det extra roligt när uppskattningen från kunderna är så stark," säger Jessica Gertun.

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, marknadschef, 08-506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=28856

Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. är en discount broker och erbjuder Internetmäklartjänster och personlig mäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK-försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu .