Molico Sweden AB

15-20000 Vitvaruleveranser i snitt varje år kräver rätt utrustning.

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 08:58 CET

Köksmontage Gruppen AB kör ut och installerar 15-20000 vitvaror i snitt varje år. För att medarbetarna ska klara påfrestningarna de utsätts för behövs hjälpmedel som är ergonomiskt riktiga, förebygger olyckor och främjar hälsan. Per Oscarsson, arbetsledare på Köksmontage säger ”Anledningen till vår framgång är att vi kan hålla våra vitvaruleverantörer skadefria och att arbetsledningen har en hälsofrämjande inställning”.

Ergonomiska hjälpmedel har länge funnits på marknaden. Ett stort företag som Köksmontage har tidigare testat det mesta för att uppfylla de krav som behövs men ”Ingenting har fungerat förutom den motordrivna trappklättraren Sano Liftkar SAL från Molico som är ett helt överlägset verktyg i vitvaruhanteringen”, säger Per Oscarsson.

För mer information tanka ner katalog eller kontakta Molico

Molico Sweden AB är leverantören för dig som vill ha det bästa och mest aktuella inom ergonomiska lyft och transporter.

Med rätt utrustning kan du spara tid, klara av tunga moment som annars hade krävt flera personers medverkan och få ökad precision. Vårt mål är att din verksamhet ska bli så effektiv att du ska kunna fokusera ytterligare på att ta in nya uppdrag och på så vis få bättre rull på din verksamhet, i dubbel bemärkelse.