Gällstad & CO

15 nya varumärken till Gällstad!

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2016 15:53 CEST

Det finns en stor framtidstro bland handlarna i den lilla byn Gällstad i Ulricehamns kommun. Många butiker satsar på att utveckla både sitt sortiment och den service man erbjuder besökarna .Under den senaste tiden har 15 nya varumärke lagts till på listan över det redan imponerande utbudet som finns på orten. De nya varumärkena står för en mycket bra mix av tydligt etablerade brands och uppstickare, kombinationen förstärker också den bredd av besökare som man vill attrahera till orten.

De nya varumärkena som tillkommit är: Non Sense, Calvin Klein, the Rubz, Jack Wolfskin, Råå Design, Sweeks, Crocs, Franklin & Marshall, Eleven Paris, Sweet Denim, Supra, Keds, Birkenstock, Fitflop och K-swiss.

Gällstad & Co är en ekonomisk förening med ett tydligt syfte, att samverka för att utveckla den lilla orten Gällstad i Ulricehamns kommun. En ort med en stark textil historia där entreprenörerna alltid varit den starka motorn för ortens utveckling. Med sina knappt 500 invånare har Gällstad ändå lyckats sätta sig på kartan när det gäller både produktion och handel. Några välkända företag från orten med omnejd är Lager 157, Ivanhoe och Seger. Under sin storhetstid kom busslast efter busslast till den lilla byns fabrikutförsäljningar och orten var synonym med begreppet Kärringarallyt.

Det svenska handelslandskapet har förändrats och så även utbudet i Gällstad, butikerna satsar allt mer på välkända varumärken och på orten finns både outlets och starka konceptbutiker. I byn finns ett engagemang kring att återigen sätta Gällstad på kartan och aktörerna arbetar aktivt för att återigen bli en självklar destination för shoppingturism. Men några saker består som de klassiska Gällstad-dagarna, en hemvändar dag som för 28_e året i rad (2016) beräknas locka tusentals besökare.