Atea Sverige AB

152 kommuner tecknar licensavtal med Atea

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2004 15:26 CEST

Kommentus har genomfört en upphandling av Sveriges kommuners samlade behov av Microsofts produkter under perioden 1 maj 2004 till och med 30 april 2007.
Upphandlingen omsätter cirka 250 MSEK per år. Över 50 procent av kommunerna har under denna upphandling valt att teckna avtal med Atea.

- Vi har marknadens mest kompletta erbjudande inom detta område, vilket allt fler inser.
Vi kan hjälpa Sveriges kommuner att spara mycket pengar genom att effektivisera deras licenshantering. Enklare hantering, bättre kontroll och juridisk säkerhet är några av fördelarna med vårt arbetssätt, säger Joachim Hagström, licensexpert och ansvarig för Atea License Management, Atea Sverige.

Atea är Nordens största återförsäljare av Microsofts produkter och har arbetat med License Management sedan 1996.

Atea är Nordens ledande företag för försäljning, distribution och integration av IT-produkter och IT-infrastruktur. Genom Atea Value Chain erbjuder Atea ett helhetskoncept för IT-produktförsörjning. Affärsidén är att förenkla och effektivisera kundernas hantering av IT-produkter genom hela livscykeln.

Atea har cirka 700 medarbetare i hela Norden. Koncernchef är Thomas Keifer. Omsättningen 2003 uppgick till 4 917 MSEK. Atea ägs av WM-data, det internationella investmentbolaget 3i samt Ateas ledning.

www.atea.se
(där finns även foton på Ateas kontaktpersoner, se Pressrum)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Joachim Hagström
E-post: joachim.hagstrom@atea.com