Sportseminarier

16:e upplagan av seminariet Fotboll & Pengar, tisdag 21 mars, lockar branschens aktörer

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2017 07:50 CET

Tisdag 21 mars samlas beslutsfattarna inom den kommersiella fotbollsindustrin i Stockholm för att delta i seminariet Fotboll & Pengar. Fotboll & Pengar är sedan 2002 Skandinaviens ledande Business-2-Businessforum för beslutsfattarna inom fotbollsindustrin. Vi kan redan nu presentera Mats Enquist, generalsekreterare, CEO på Svensk Elitfotboll som en av talarna under dagen.

Denna en-dagars-seminarie innehåller intressanta presentationer och paneldebatter gällande fotbollens kommersiella plattform och utveckling, TV-rättigheter, organisation, sponsring, evenemang, varumärken, matchday, sociala medier, teknik för nya intäkter m.m.

Mats Enquist, generalsekreterare på Svensk Elitfotboll

Mats kommer under dagen att presentera och prata om "Elitfotbollens utvecklingsresa" och hans syn på framtiden för svensk fotboll både sportsligt och kommersiellt.

Mats belyser vikten av ett forum för fotbollsindustrins aktörer:

- Fotboll & Pengar 2017 är ett utmärkt forum för alla som arbetar inom svensk fotbollsindustri och vi deltar med våra erfarenheter och framtidstankar.

Skandinaviens främsta mötesplats för fotbollsindustrins beslutsfattare.

Fotboll & Pengar är ett “måste event” för alla i den Skandinaviska fotbollsindustrin och har visat sig var den ultimata kommersiella mötesplatsen för sportaktörer i Skandinavien.

Möt dina aktuella och framtida affärspartners.

De senaste 15 åren har Fotboll & Pengar levererat return-on-investment för sina deltagare, utställare och partners. Denna mötesplats erbjuder en idealisk omgivning för att göra affärer, söka upp nya kontakter, underhålla existerande relationer, hålla sig à jour på de senaste framstegen i industrin och framförallt uppnå dina kommersiella mål.

Häng med i branschens nyheter och utveckling.

Seminarieprogrammet erbjuder ett rikt innehåll för att skapa kunskap och nya idéer kring varje deltagares verksamhet.

Ett urval av regelbunda deltagare:

Adidas, Aftonbladet, AIK Fotboll, C More, Canal+, Caperio, CoreTalent, Dagens Industri, Dagens Media, Dagens Nyheter, Deloitte, Djurgårdens IF, DNA AB, Dynamo Sports, Electronic Arts, Eurosport, Expekt.com, Expressen, Folksam, Football Addicts, Forza Football / Consumer Minds, fotbollskanalen.se, fotbolltransfers.com, Four Four Two, Generate Partnership, Göteborgs Posten, Hammarby IF, HD Resources, Håkansson United, ICA, IEC in Sports, If Brommapojkarna, IF Elfsborg, IFK Norrköping, IK Sirius, IMG, Intersport, Intreat AB, IPY Holdning AB / Iplay, JJP/psLIVE, Kulturdepartementet, Magnusson Advokatbyrå, MAQS Law Firm, Minnesota, Never Offside, Nike, Nine Yards, Notvarp, Passion Lab, Philips, PS Communication, Riksidrottsförbundet, Saltsjöbadens IF, Scandic, Select Sport AB, SF Bio Möten & Event, Sportnic, Spring Media, Steve Perryman Sport Travel, Stockholm Visitors Board, Stockholms Fotbollsförbund, Stockholms, Universitet, Svensk Elitfotboll, Svensk Elitfotboll Dam, Svenska Fotbollsförbundet, Svenska Spel, Svenska Sportnätverket, Sveriges Radio, SVT, Swedbank, TeliaSonera, Trelleborgs FF, TT, TV4, UEFA,Unionen, Veckans Affärer, Viasat m.fl.

Mer information och anmälan hittar du på www.sportseminarier.se/fotboll-pengar

Sedan 2002 har vi framgångsrikt anordnat seminarier för beslutsfattare i den skandinaviska sportindustrin. Våra deltagare samlas för att lyssna på presentationer, delta i paneldiskussioner och affärsnätverka.

Några seminarier vi anordnat under åren är Fotboll & Pengar, Golf & Pengar, Ishockey & Pengar, Skidor & Pengar, Tennis & Pengar och Sport & Pengar.