Notar

16 kvadratmeter för drygt 1,6 miljoner kronor – lägenhetspriserna höga trots sommarsemester

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 09:13 CEST

Mäklarkedjan Notar förmedlade den 3:e augusti en 16 kvadratmeters lägenhet till ett pris av drygt 100 000 kr per kvadratmeter. Affären är ett av många tecken på att lägenhetspriserna i innerstan är höga även under sommarmånaderna.

– Lägenheten, som ligger på Grevgatan på Östermalm fick omgående ett bra intresse och det fanns flertalet intresserade. En spekulant erbjöd säljarna 1, 675 000 kr för lägenheten redan innan de öppna visningarna och säljarna valde att acceptera budet. Priserna på Östermalm har varit riktigt höga under en längre tid nu och vi ser inga tecken på någon nedgång, säger Daniel Broné, ansvarig mäklare på Notar Östermalm.

Många drar sig för att sälja sin bostad under sommaren och väntar till hösten istället.  Men att sälja på sommaren kan till och med vara en fördel – konkurrensen är mindre och köparna är ofta seriöst intresserade.

– Sommaren har varit mycket bra med många avslut och väldigt höga slutpriser. Det är framförallt det låga utbudet under sommaren som har gjort att det har varit säljarens marknad och att spekulanterna har varit väldigt aktiva, säger Henrik Rundgren, vice VD på Notar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Rundgren, vice VD och pressansvarig, mobil: 0708-99 79 06
Pasha Sabouri, VD, mobil: 0708-99 79 16

Notar Sverige AB bedriver förmedling av bostadsrätter, villor, fastigheter, kommersiella fastigheter och projekt. Vi har funnits sedan 1997 och har idag cirka 85 anställda på 19 kontor strategiskt placerade i Stockholm och Uppsala.

Besök gärna vårt pressrum! http://www.notar.se/Allt-om-Notar/Pressrum/