Musichelp sweden ab

16 nya akter klara till Live at Hearts tioårsjubileum

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2019 10:54 CET

Lusitanian Ghost

Idag släpper Live at Heart-festivalen ytterligare 16 akter till årets festival som äger rum mellan den 4-7 september i Örebro.

Några artister att hålla ögonen på är bland annat Ruth Koleva, från Bulgarien, som tidigare har uppmärksammats av stjärnproducenten Mark Ronson (Amy Whinehouse, Lady Gaga, mfl) och bandet Lake Malawi som deltar i delfinalen till Tjeckiens eurovision-omgång.

För den som är intresserad av musik och udda instrument finns bandet Lusitanian Ghost, ett projekt där flertalet mycket erkända musiker ingår. Gruppen spelar på traditionella stränginstrument från Portugal som nästa är bortglömda; amarantina, beiroa, braguesa, campaniça, terceirense, toeira och något otippat även den svenska nyckelharpan.

Till Live at Hearts tioårsjubileum fortsätter festivalen att boka gamla favoriter och veteraner. I dagens släpp finns bland annat Anna Fogel, Lobo Interstellar, Dan Millson och Adée. Adée har efter senaste uppträdandet på Live at Heart hunnit att arbetat med stjärnproducenter som legat bakom JayZ, Beyonce, Alica Keys och Snoop Dogg. Hon uppträdde även på ONGEA i Kenya förra verckan och nästa vecka spelar hon på galan för Näringslivets mäktigaste kvinna.

Tillbaka från förra året har vi också Velvet Starling som består av den begåvade 15-åringen som just nu säljer ut sina shower i Los Angeles. Även det amerikanska bandet The Mommyheads kommer tillbaka för en Sverigeturné i september och spelar då på Live at Heart.

Fullständigt artistläpp:

Mobile: +46 80) 733792937

Email: peter@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Live at Heart är en showcase-festival och branschkonferens för musik, film och andra kreativa näringar som äger rum i Örebro i september varje år. Festivalen startades 2009 och har sedan dess blivit en av skandinaviens största showcase-festivaler. Förra årets musikprogram innehöll 230 musikakter på 28 scener i centrala Örebro. Dessutom 50 filmer och runt 50 talare i olika seminarier och workshops. Totalt fanns 30 nationer representerade på festivalen.