Lernia

18 lediga jobb i Eskilstuna

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 11:15 CET

Lernia Bemanning i Eskilstuna skulle kunna anställa minst 18 personer i morgon dag. Behovet av produktionsnära tjänstemän, montörer, CNC-operatörer, och annan industriteknisk kompetens är stort.

- Trots den arbetslöshet som råder kan det vara svårt att rekrytera kompetent personal vilket gör att våra kunduppdrag ökar, säger Grim Östlund, platschef på Lernia Bemanning i Eskilstuna.

Lernia Bemanning i Eskilstuna söker just nu:
• 3-4 produktionsnära tjänstemän
• 10 betongindustriarbetare
• 2 montörer
• 2 CNC-operatörer

- Det går bra för oss och nu söker vi folk till alla nya uppdrag som vi fått. Under hösten satsar vi på en stor rekryteringskampanj, säger Grim Östlund.

Under 2006 anställer Lernia Bemanning över 6000 personer i hela landet.
- Nästa år kommer vi också att fortsätta rekrytera på tjänstemannasidan, inom produktion, kvalitet och logistik, säger Grim Östlund.

Lernia Bemanning är ett av landets snabbast växande företag och har tidigare år utnämnts till Gasellföretag av Dagens Industri. Lernia Bemanning toppade Ahrens & Partners tillväxtlista både år 2004 och 2005. Kunderna är främst små och medelstora företag inom industri, teknik och logistik.

För mer information, vänligen kontakta:
Grim Östlund, platschef Lernia Bemanning Eskilstuna, tel 016-15 68 19
Thea Sterner, informatör Lernia, 08-701 65 50

Lernia Bemanning kan industri, teknik och logistik. Vi bemannar och rekryterar både tjänstemän och industripersonal till företag i hela Sverige. Lernia Bemanning är en del av Lernia AB. Lernia finns över hela Sverige och erbjuder kompetensförsörjning med tjänster inom bemanning, utbildning, rehabilitering och omställning till individer, företag, myndigheter och organisationer. Lernia är ett statligt ägt bolag som har 3 500 medarbetare och en omsättning på cirka 1,8 mdr 2005. Lernia har 3 000 kunder, utbildar årligen cirka 50 000 personer och hyr ut 5 000 konsulter till industriföretag. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat. Besök gärna www.lernia.se