Petré Event & PR AB

19-årige David Carbe utsedd till 2012 års King Of Piano

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 14:24 CEST

David Carbe från Kungälv har blivit utvald till 2012 års King of Piano och fick i helgen ta emot ett pris av Robert Wells.
Nu väntar turnerande och Summer Camp med magister Robert Wells för den unge pianotalangen.

Kingofpiano.com är Robert Wells webbaserade pianoakademi, där onlineundervisning blandas med medlemmarnas egna videofilmade framträdanden. De bästa blir uttagna till ett årligt Summer Camp och en elev utses varje år till King of Piano. Bland de talangfulla pianisterna på kingofpiano.com har nu skolans tredje King of Piano valts ut av en jury med Robert Wells i spetsen.

För David kommer utmärkelsen som en glad överraskning.

– Jag blev helt klart överraskad för jag vet att konkurrensen är stenhård. Men jag har lagt ner mycket tid och kraft på Kingofpiano.com och så har jag laddat upp många videofilmer på Rhapsody Tube så en liten förhoppning hade jag så klart. Att bli årets King of Piano känns fantastiskt roligt, det är stort att få spela med en så skicklig pianist och musiker som Robert Wells och jag ser redan fram emot nästa års pianoläger, säger David.

David tog emot priset under musikmässan Musicians Planet och får förutom en pokal, Ett års Premiummedlemskap i Kingofpiano.com, fritt deltagande i 2013 års KingofPiano Summer Camp samt spelande ihop med Robert Wells vid flera konserttillfällen under 2013.

Se Davids och de övriga bidragen genom att klicka här.

För att boka intervju med David Carbe och/eller Robert Wells, kontakta Sofia Jakobsson:
E-post:  sofia@petre.se

För frågor om Kingofpiano.com, kontakta Erik Ramström:
E-post: erik@kingofpiano.com

www.kingofpiano.com/press

Petré Event & PR AB arbetar med event, galor och produktlanseringar. Vi sätter guldkanten på tillvaron!