Miljöpartiet de gröna i Nacka

19 miljoner mer till Nackas äldre

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 13:02 CET

Miljöpartiet presenterar i budgetförslag 2012 för Nacka en satsning på 19 miljoner mer än alliansen till Nackas äldre befolkning.

Andelen äldre i Nacka ökar mer än övriga åldersgrupper. Gruppen 70-80 åringar beräknas öka med 70 % den kommande tioårs period samtidigt som ökningen i övriga åldersgrupper totalt landar på 25 %.

-Att vi får fler äldre i Nacka ställer höga krav på vår kommunala äldreomsorg som redan idag har hög belastning. Vi vill att äldre i Nacka ska kunna påverka mer av innehållet i omsorgsinsatserna, underlätta möjligheten till individuella lösningar på boende, inklusive trygghetsplatser och korttidsboende, säger Brita Ström, ledamot i Social- och utbildningsnämnden för Miljöpartiet de gröna i Nacka.

Vi bryr oss om allt levande, världens alla människor och kommande generationer. Miljöpartiet är en del av en global grön rörelse. Tillsammans arbetar vi för långsiktigt hållbara, demokratiska samhällen, där människor tar ansvar, både lokalt och globalt.